Mimarlık Bölümü Program Amacı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü mimarlık eğitimi ve pratiği alanında bilgi üretimine katkıda bulunmayı amaçlar. Mimarlık alanında bilgi üretimi ancak sorumluluk sahibi akademisyenlerin ve mimarların yapılı çevrenin tasarım, inşa ve yorumlanması süreçlerine aktif katılımı ile söz konusu olabilir. Bu amaç doğrultusunda okulumuz araştırmacı, alternatifler üretebilen, yaratıcı çözümler geliştirebilen, esnek, disiplinler arası çalışma becerisi olan, yenilikleri izleyen, kendisini sürekli geliştiren mimar ve akademisyenler yetiştirmeyi; mimarlık alanında eğitim öğrenim ve araştırmalar için etkin ve özgür bir ortam sağlamayı; yayınlar, sergiler ve etkinlikler yoluyla mimarlık eğitimi ve pratiği alanında bilgi üretimine ve paylaşımına katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
Mimarlık Bölümü Öğrenim Çıktıları
ÖÇ1 |
Yerel ve evrensel olanı mimari tasarım, mekânsal planlama süreçleri ve inşa edili form süreçleri ile ilişkilendirmek. |
ÖÇ2 |
Sosyal ve kültürel bağlam ile de ilişkilendirerek, mimarlık alanına ait bilginin yorumlanması ve geliştirilmesi üzerinden problem tarifi ve formülasyonu yapmak. |
ÖÇ3 |
Mimarlık alanında teknik bilgi, estetik duyarlılık ve mesleki etiği geliştirmek. |
ÖÇ4 |
Gerekli alanlar arasında disiplinlerarası uzmanlaşmayı sağlamak. |
ÖÇ5 |
Enerji, yerel ve/veya evrensel konut ve yerleşme biçimleri alanlarında kişi-çevre etkileşiminin her aşamasında araştırma ve tasarımın kalitesini artırmak. |
ÖÇ6 |
Mimarlık alanında yaratıcı düşünme ve yapma süreçlerinin metodlarını geliştirmek. |
ÖÇ7 |
Bireysel çalışma, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi |
ÖÇ8 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
ÖÇ9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği , bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
ÖÇ10 |
Mimarlık ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler ile standartlar hakkında ve hukuksal sonuçlar konusunda farkındalık. |