2015 ve sonrası girişli öğrenciler için;
25.12.2015 tarih ve 05 sayılı Fakülte Kurulu kararı :
Mimarlık Bölümünün 2015 ve sonrası girişli öğrencilerin staj sürelerinin aşağıda belirtilen şekilde uygulanmasının uygunluğuna karar verilmiştir.
İkinci yarıyılın sonunda: Yaz Stajı I / Ölçme Bilgisi (1 hafta-5 iş günü)
Dördüncü yarıyılın sonunda: Yaz Stajı II / Şantiye/Arkeolojik Kazı Stajı (30 iş günü)
Altıncı yarıyılın sonunda: Yaz Stajı III / Büro Stajı (30 iş günü)
olmak üzere toplam staj süresi 65 gün olacaktır.
2012-2015 arası girişli öğrenciler için;
22.08.2013 tarih ve 03 sayılı Fakülte Kurulu kararı:
Mimarlık Bölümünün 2012 ve sonrası girişli öğrencilerin staj sürelerinin aşağıda belirtilen şekilde uygulanmasının uygunluğuna,
İkinci yarıyılın sonunda: Yaz Stajı I / Ölçme Bilgisi (3 hafta-15 iş günü)
Yaz Stajı II / Röleve Stajı (3 hafta-15 iş günü)
Dördüncü yarıyılın sonunda: Yaz Stajı III / Şantiye/Arkeolojik Kazı Stajı (30 iş günü)
Altıncı yarıyılın sonunda: Yaz Stajı IV / Büro Stajı (30 iş günü)
olmak üzere toplam staj süresi 90 iş günü olacaktır.
Çift Anadal öğrencileri için;
- 12.04.2016 tarih ve 01 sayılı Fakülte Kurulu kararı:
Mimarlık Bölümünde çift anadal programına kayıt olacak İnşaat Mühendisliği Bölümü 2015 ve sonrası öğrenciler için 30 (otuz) gün Büro Stajından sorumlu olmalarının uygunluğuna karar verilmiştir.
2012 öncesi girişli öğrenciler için; toplam staj süresi 40 iş günü olacaktır.
(Fakülte Kurulu’nun 12 Kasım 2024 tarih ve 04/04 sayılı kararı ile güncellenmiştir.)
Öğrencilerin staj yapmak için izlemesi gereken adımlar aşağıda belirtilmiştir.
- Öğrenci, yapılacak staj türüne uygun bir işletme belirler.
- Belirlenen işletmenin uygunluğunu kontrol etmek için Staj Komisyonu Başkanlığından onay alır.
- Staj Komisyonu staj yerini uygun bulur ise, öğrenci staj yapılmasının zorunlu olduğunu ve staj süresince ilgili yasa gereğince İş Kazası ve Meslek Hastalığı primlerinin üniversitemizce ödeneceğini belirten staj zorunluluk belgesini (EK-1), (eğer işletme isterse) doldurup Staj Komisyonu Başkanlığına onaylatarak işletmeye iletir.
- Öğrenci staj yapmak üzere kabul edildiğini bildiren, staj kabul yazısını (staj kabul belgesini) işletmeden temin eder.
- Öğrenci;
- Staj kabul yazısı
- Bilgisayarda doldurulmuş halde 2 adet Staj Başvuru Formu (2024) (EK-2),
- Ücret talep etmeme formu (işletmeden ücret almayacaksa)
- Müstehaklık belgesi.
ile birlikte, staja başlama tarihinden en geç 15 gün önce Staj Komisyonu üyelerine başvurur.
- Birden fazla stajı ard arda yapacak öğrenciler, Staj Başvuru Formuna, staj yapacağı ikinci işletme bilgilerini de yazarlar. Forma “Staj Başlama Tarihi” olarak ilk yapılacak stajın başlangıç tarihi, “Staj Bitiş Tarihi” olarak da ikinci stajın bitiş tarihi belirtilir.
- Staj Başvuru Formu, Staj Komisyonu Başkanlığı ile “Bölüm Onayı” kesimi Bölüm Başkanlığı adına Bölüm Sekreteri tarafından imzalanır.
- Staj başvurusu yapan öğrencilerin bilgilerinin yer aldığı liste ile birlikte, her başvuru yapan öğrenci için, bir poşet içinde;
- Staj kabul yazısı
- 1 adet Staj Başvuru Formu (bilgisayarda doldurulmuş ve imzalı)
- Ücret talep etmeme formu (işletmeden ücret almayacaksa)
- Müstehaklık belgesi (Belge E-Devlet Sağlık Provizyon Aktivasyon Sistemi'nden e-devlet şifresi ile giriş yapılarak çıktı alınarak hazırlanacaktır. SPAS Müstehaklık Belgesi almak için tıklayınız).
Onaylanan staj belgelerini şeffaf dosya içerisinde hergün SGK girişleri yapılmak üzere Dekanlık makamına gönderir
- Öğrenciler staja başlamadan önce; SGK işe giriş bildirgelerini E-Devlet üzerinden alabilirler.
- Öğrenci staj defteri ve Staj Değerlendirme Formu (2024) (EK-3) fotokopi odasından temin eder. Staj defteri ön sayfasını doldurur, fotoğraf yapıştırır. Fotoğraf üzeri Bölüm Başkanlığınca onaylanır.
- Staja belirttiği tarihte başlar.
- Staj esnasında eğer işyerinde staj ücreti ödeniyor ise, “STAJ ÜCRETLERİNE İŞSSİZLİK FONU KATKISI BİLGİ FORMU” ödenmiyor ise “STAJ ÜCRETİ TALEP ETMEME BİLGİ FORMU” doldurulup öğrenci ve işletme yetkilisi tarafından imzalanır. Bu iki formdan biri ve ücret ödendiğine dair banka dekontu (ücret ödenmiş ise) staj bitiminden 2 işgünü içinde, Bölüm Başkanlığına teslim edilir. Bölüm Başkanlığı, ödeme yapılanların listesini en geç izleyen ayın ikinci gününe kadar Dekanlık Makamına bildirir.
- Öğrenciler staj boyunca hazırladıkları staj defteri (ve staj raporu) ile onaylanmış staj sicil fişini, staj bitimini izleyen eğitim döneminin en geç ilk 3 haftası içinde bölüm staj komisyonuna teslim eder.
- Staj defteri (ve staj raporu) Staj Komisyonu veya görevlendirdiği öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Gerekli görülmesi halinde, öğrenci sözlü sınava alınabilir. Değerlendirme, yarıyıl başlangıcından itibaren en geç iki ayı içinde sonuçlandırılır.
- Değerlendirme sonucu sistem yetkisi olan Staj Komisyonu üyesi tarafından OGÜBS sistemine giriş yapılmak suretiyle öğrenciye duyurulur. Başarısızlık halinde staj tekrarlanır.
- Stajlara ait sicil fişleri staj türlerine göre tasniflenir ve Bölüm Başkanlığınca saklanır.
- Öğrenci, değerlendirme ilanından bir hafta içinde, Bölüm Başkanlığına, itirazda bulunabilir. Bölüm Başkanlığı bir hafta içinde nihai kararı verir.
Daha detaylı bilgi için: Mühendislik Mimarlık Fakültesi Staj Açıklamaları
MMF BÖLÜMLERİ STAJ İLKELERİ
(Fakülte Kurulu’nun 12 Kasım 2024 tarih ve 04/04 sayılı kararı ile güncellenmiştir.)
Madde 1 |
Stajın amacı, öğrencilerin öğrenim gördükleri Mühendislik dalı ile ilgili iş yerlerindeki uygulamalarla karşı karşıya gelmelerini ve teorik bilgilere ek olarak deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Madde 2 |
Öğrenciler öğrenimleri sırasında toplam en az 40 iş günü staj yapmak zorundadırlar. Bölümler bazında zorunlu staj iş günleri sayısı aşağıda belirtildiği gibidir. Bölüm Adı Staj Günü Sayısı Elektrik-Elektronik Müh. Böl. 40 Endüstri Müh. Böl. 40 İnşaat Müh. Böl. 50 Jeoloji Müh. Böl. 50 Kimya Müh. Böl. 45 Maden Müh. Böl. 40 Makine Müh. Böl. 60 Metalurji ve Malzeme Müh. Böl. 45 Mimarlık Böl. 65 Bilgisayar Müh. Böl. 40 Bölümler, staj programlarına ve staj yeri potansiyeline göre, bu süreyi en az 2 en fazla Bir hafta 5 işgünüdür. Cumartesi ve Pazar günlerinde de çalışılan iş yerlerinde, bu durumun belgelenmesi halinde, işgünü sayısına dahil edilir. |
Madde 3 |
Her bölümde öğrencilerin staj işlerini yürütmek üzere bir Staj Komisyonu kurulur. Staj Komisyonları, Bölüm Başkanınca görevlendirilen biri başkan (öğretim üyesi yada görevlisi) olmak üzere, en az 3 öğretim elamanından oluşur. |
Madde 4 |
Ders kaydı yaptırmayan öğrencilerin yarıyıllarda ve yaz okulunda staj yapması mümkündür. Bir haftada üç tam günden az olmamak şartıyla dersi olmayan öğrenciler bölüm staj komisyonlarının uygun görmesi halinde Güz ve Bahar Yarıyıllarında staj yapabilirler Staj Komisyonu, burada sözü edilmemiş bir durumla karşılaştığında, staj ilkeleri maddelerine aykırı düşmemek kaydıyla ve Bölüm Başkanının onayı ile staj yapılmasına izin verebilir. |
Madde 5 |
Her bir staja (türüne) en erken hangi yarıyıl sonunda başlanacağına ilgili Bölüm Kurulunda karar verilir ve Akademik Yıl başında ilan edilir. |
Madde 6 |
Bölüm Başkanlıkları, staj türleri, süreci, öğrencinin stajda yapacağı faaliyetler ile defteri doldurmada dikkat edilecek hususları içeren staj kılavuzu veya ilkelerini hazırlar ve bölüm web sayfasında ilan eder. |
Madde 7 |
Öğrenciler staj yerlerini kendileri bulurlar. Bulunan yerin uygunluğu Staj Komisyonunun onayı ile kesinleşir. Staj başlamadan önce bu onayın komisyondan alınmış olması zorunludur. Bu onay öğrencinin staj dilekçesi üzerinde Staj Komisyon Başkanının ya da görevlendireceği kişinin imzası ile belli edilir. Kamu ve özel kuruluşlardan temin edilmiş kontenjanlar olduğunda, bunların dağıtımı, öğrenci tercihi, öğrencinin genel not ortalaması ve mezuniyet durumları gibi hususlar dikkate alınarak, Staj Komisyonunca yapılır. (T.C. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Uygulamalı Eğitimler Yönergesi Üçüncü Bölüm Madde:13 /07-08) |
Madde 8 |
Her öğrenciye her staj için bir staj defteri ve bir staj değerlendirme formu verilir. |
Madde 9 |
Staj defteri, okunaklı olarak, tükenmez kalem kullanılarak günlük işlenir ve her hafta sonunda, staj yerindeki yetkili mühendise inceleterek imzalatılır. İngilizce öğrenim gören öğrenciler, staj defterlerini İngilizce yazacaklardır. Yetkili mühendisin, meslek odası sicil numarası ya da diploma numarası ve işyeri kaşesi staj defterinin ve sicil fişinin onayında yer alır. |
Madde 10 |
Staj Değerlendirme Formu'nun, kurum tarafından ilgili Bölüm Başkanlığına posta ile gönderilmesi ya da kurumun kaşesini taşıyan kapalı zarf içinde getirilmesi zorunludur. |
Madde 11 |
Öğrenciler, staj yaptıkları kuruluşun disiplin ve emniyetle ilgili kurallarına uymak zorundadırlar. |
Madde 12 |
Staj defteri (ve staj raporu), en geç staj bitimini izleyen yarıyılın en geç ilk 3 haftası içinde Staj Komisyonuna teslim edilir. Staj defterlerini zamanında teslim etmeyen öğrencilerin ilgili stajı kabul edilmez. |
Madde 13 |
Staj evrakı, Staj Komisyonu veya görevlendireceği bir öğretim elemanı tarafından incelenerek "Başarılı", "Başarısız" ya da "Kısmen Başarılı" olarak değerlendirilir. Yapılan değerlendirme, yarıyıl başlangıcından itibaren en geç iki ay içinde sistemden ilan edilir. Başarısızlık halinde staj tekrarlanır. Staj Komisyonunca gerekli görüldüğü hallerde, staj defterinin yeniden yazılması öğrenciden istenebilir. Staj defterindeki imza ve tarihler üzerinde silme, kazıma ve düzeltme işlemleri olması halinde stajın hepsi ya da bir kısmı kabul edilmeyebilir. |
Madde 14 |
Komisyonca uygun görülen stajların, öğrenciler tarafından bölüm içinde sunulması istenebilir. |
Madde 15 |
Yatay ve dikey geçiş yoluyla gelen öğrencilerin önceki eğitim kurumlarında yaptıkları stajlarının geçerliliği ilgili komisyonlar tarafından değerlendirilerek karara bağlanır. |
Madde 16 |
Staj yapan öğrenciler hakkında 5510 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi uyarınca iş kazası ve meslek hastalığı sigortası uygulanır. Bu fıkra kapsamında ödenecek primler 5510 sayılı Kanunun 87 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca yükseköğretim kurumları tarafından karşılanır |